ניהול הפרסום

מהלך פרסומי, במרבית המקרים, נובע מצורך עסקי בהנעת לקוחות מוגברת לרכישת מוצר או שירות.
ישנם מקרים בודדים בהם הכלי הפרסומי נועד למיתוג או להסברה. למעשה, הכלי הפרסומי חייב להוכיח עצמו במדדי עלות – תועלת כבר מהרגע הראשון.

בניגוד למקובל לחשוב - המדד הנכון לבחינה באם פעילות פרסומית יעילה או לא הינה ביום הרביעי לפעילות. ביום זה למעשה מתקבל ממוצע הפניות המשקף את העתיד לקרות.
בנקודה זו יכול כל לקוח לבחון את עלות התועלת ולוודא שהפעילות אכן רווחית.

כיצד נקבעים מדדי עלות התועלת בפרסום?

כל עסק, בכל תחום, חייב לדעת מהי עלות הרוכש.
כלומר, מהי העלות המדויקת לרוכש בגין פעילות שיווק או פרסום שבוצעה שהובילה את הלקוח להתקשר/להשאיר פרטים/להגיע לבית העסק ולרכוש.

במרבית המקרים, פעילות פרסומית מביאה לפניות אשר אחוז כלשהו מהן, במהלך הסברתי/מכירתי יהפוך לרכישות.
אחוז זה תלוי בכמה גורמים: התחום/הצורך, הבידול, המדיה, המסר, הליך ההסברה שבוצע ללקוח, המרחק הגיאוגרפי, המחיר, המתחרים ועוד.

כיצד מתקדמים באופן מושכל?


1  בדוק את המדדים שלך:

היה והעסק בו אתה פועל מפעיל פרסום בטלויזיה:
אחוז ההמרה התקין בין פונה לרוכש אמור לעמוד על 22% לפחות.
היה ולא – הרי שרוב הסיכויים הם להפסד כספי גדול בגין כל פעולת פרסום.

היה והעסק בו אתה פועל מפעיל פרסום ברדיו הארצי:
אחוז ההמרה התקין בין פונה לרוכש אמור לעמוד על 17% לפחות.
היה ולא – הרי שרוב הסיכויים הם להפסד כספי בגין כל פעולת פרסום.

היה והעסק בו אתה פועל מפעיל פרסום בעיתונות הארצית:
אחוז ההמרה התקין בין פונה לרוכש אמור לעמוד על 18% לפחות.
היה ולא - הרי שרוב הסיכויים הם להפסד כספי בגין כל פעולת פרסום.

היה והעסק בו אתה פועל מפעיל פרסום ברדיו האזורי:
אחוז ההמרה התקין בין פונה לרוכש אמור לעמוד על 13% לפחות.
היה ולא – הרי שרוב הסיכויים הם להפסד כספי בגין כל פעולת פרסום.

היה והעסק בו אתה פעולה מפעיל פרסום ppc בגוגל ופרסום ppc בפייסבוק (כולל רימרקטינג וריטרגטינג):
אחוז ההמרה התקין בין פונה לרוכש אמור לעמוד על 7% לפחות.
היה ולא – הרי שרוב הסיכויים הם להפסד כספי בגין כל פעולת פרסום.

2  כיצד פועלת חברתנו:

לפני כל פעולה פרסומית/שיווקית בוחנת חברתנו את העסק עצמו למציאת המדדים הבאים:
  1. האם לשירות או למוצר ישנה היתכנות בעלות תועלת ריאלית. היה ואין – אנו מדווחים מיידית ללקוח על עובדה זו.
  2. אילו פעולות שיווק ופרסום מבוצעות/בוצעו ומהי עלות הרוכש מפעילויות אלה.
  3. מהם המדדים כיום לאחוזי הסגירה אל מול הקהלים. מהי עלות הרוכש כיום.
  4. כיצד פועל מערך ההסברה/המכירות כיום. מהו אחוז ההמרה בין פונה לרוכש.
  5. כיצד מוצג השירות/המוצר ללקוחות כיום ובמה הוא שונה משאר המתחרים בתודעת הקהלים.
  6. אילו אסטרטגיות ניתן לבצע על מנת להבליט את המוצר/השירות ולהעניק ללקוח יתרון אל מול השוק התחרותי. האם שינוי במסר ובמעטפת המוצר יכולה להוביל להעלאת מחיר המוצר/השירות.
  7. מהם המסרים שהועברו לקהלים, מהן תוצאות המסרים ההלו ברמה כמותית ואיכותית.

3  שלב הפיילוט הפרסומי/השיווקי:

  1. בניית מסרים חדשים לגמרי. הכנתם והפקתם למדיומים הנכונים (אשר יביאו תוצאות ברורות).
  2. בניית מערך ההסברה לטיוב והעלאת אחוזי ההמרה בין הפונים – למגיעים – לרוכשים.
  3. הגדרה מינימאלית לתקציב, תוך מטרות ידועות מראש (200 פונים / 400 פונים - 40 הגעות/80 הגעות – 25 רכישות 50 רכישות וכו).
  4. שיגור הפיילוט במדיה תוך מעקב יומי אחר אחוזי הפניות אל מול הגעות ורכישות.
  5. ניהול פיזי של מערך ההסברה ברמה יומית לאיתור "התנגדויות" שלא נצפו מראש ולהעלאת אחוזי ההמרה באופן משמעותי.
  6. בחינת התוצאות במדדי עלות תועלת – הרחבה או צמצום בשל עודף פניות אל התפעול האפשרי.

4  תוצאות הפיילוט:

תוצאות הפיילוט מעניקות מידע אמין, עדכני, ריאלי ופרקטי לכל בית עסק. מרגע זה, העסק יכול להפעיל מתמטית פעילות פרסומית ושיווקית כאשר המטרות ידועות, ההוצאה הפרסומית הופכת לכלי מעשי ליצירת שם, להפעלת מנגנון פניות, להגעת לקוחות ולרכישה.

חשוב להדגיש: לאחר כ-20 שנות פעילות, מעדיפה חברתנו להפעיל פיילוט שיווקי / פרסומי מאשר להזמין סקר. הסיבה – סקרים איכותיים מאד מעולם לא יובילו להגעה ולרכישה. לעומתם, פיילוט פרסומי מלא יעלה כמחצית הסקר האיכותי ויוביל לרכישה אמיתית. כמו כן, הפיילוט יוכיח היתכנות מלאה, עלות – תועלת מלאה, יגלה אודות צרכי הקהלים האמיתיים מרגע פנייתם ועד לשלב הרכישה.

קצת מספרים...

טבלת תוצאות עלות תועלת מפרסום לתחומים שונים של לקוחותינו אל מול מתחרים: (הנתונים בש"ח)
התחום עלות לפניה - מתחרים עלות לפניה - לקוחותינו עלות לרוכש - מתחרים עלות לרוכש - לקוחותינו
מוצרי צריכה 80-120 20-50 600 45
דיור מוגן 800-1400 453-600 5400 780
רפואה פרטית 180-540 50-300 2700 700
ייעוץ 120-300 75-100 1500 720
אסתטיקה 130-600 35-120 2700 600

מעוניינים במידע נוסף אודות ניהול הפרסום?

התקשרו אלינו 09-7439001 או כתבו לנו:




אתם מוזמנים ליצור קשר ולהגיע אלינו לפגישת הכרות בלתי מחייבת:
נקודת איזון כלכלה ופרסום
רחוב הנופר 1 פינת זרחין 8, רעננה
טלפון: 09-7439001



© כל הזכויות שמורות |